Merhaba Arkadaşlar,
Size bu yazımda yeni bir girişime başlarken nereden başlanmalı, karşılaşabileceğiniz sorunlar, dikkat edilmesi gereken adımlardan ve bunların sonunda nelerle karşılaşabileceğinizden bahsetmeye çalışacağım.

Yeni Bir Girişime Başlamak

Sektörde eksik olan bir fikriniz ya da daha öncesinde gerçekleştirmiş rakibiniz varsa bunlardan kullanıcınıza daha farklı neler sunabilirsiniz, projede rakiplerinizle rekabet edebileceğinizi ve en önemlisi hayata geçirdiğiniz taktirde başaracağınıza inandığınız noktada artık siz girişimci adayı olma yolunda ilerleyebilirsiniz. Bir noktaya altını çizerek belirtmek isterimki başlacağınız girişimde mutlaka yanınızda ekibiniz ya da çok güvendiğiniz bir dostunuz olması gerekmektedir. Çünkü tek başına bir girişim projesinde hem sıfırdan başlayacaksınız hemde omuzlarınızda hiç hissetmediğiniz kadar ağırlık hissedersiniz. Burada ekibiniz veya partneriniz Eyfel Kulesi'ndeki ayaklar gibi girişimin yapı taşını ve temellerini oluşturup, omuzlarınızdaki yükü hafifletecektir. 


 

Girişimin Adımları Neler Olmalı?

  • Girişimin fikrini belirlemek ve proje analizlerini belirlemelisiniz.
  • İş planı yaparak girişimin ne kadar sürede tamamlanacağını, kimlerin hangi alanlarda ilgileneceğini ve fikrin kullanıcıya ulaşmasına kadar planlanmalı.
  • Girişiminizin bir ön değerlendirilmesini yaparak ihtiyaç doğrultusunda ne kadar finansman desteğinizin olması gerektiğini veya kritik noktaların nasıl tamamlanması gerektiğinini değerlendirmelisiniz.
  • Bir sonraki adımınız fizibilite çalışması yaparak başarı oranınız ne kadar olacak, sektörde fikrinizi kabul ettirebilecek misiniz, engellerle karşılaştığınızda nasıl atlatabilirsiniz ve en önemlisi rakipleriniz arasında genel karşılaştırılması yapılarak proje başlangıcında engellerle karşılaştığınızda A,B,C gibi planlarınız hazır olmuş olur.
  • Fizibilite sonrası iş modelleri belirlenerek hayata geçme süresince kaynaklarınız, ne kadar süreceği ve nasıl planlı yürütülmesini kapsamaktadır.
  • Bir önceki adımların tamamlanması sonunda en önemli nokta bu kısım olacaktır. Hayata geçirdikten sonra girişiminiz tek başına ayakta durması yani kısacası kendini maddi anlamda çevirmesi gerekir. Çünkü maddi sorunun olmaması sizin kendi işletmenizde var olan fikrin daha fazla kullanıcıya ulaştırılması sırasında temellerin üstüne yeni bir temel ekleyip geliştirilmeniz için önemli olacaktır.
     


 

Girişimlerde Sponsor Desteği Nasıl Bulunabilir?

Projede maddi ve manevi olarak destek sağlayan, birbirinden farklı aşama süreçlerinden geçeceğiniz ve bu olanaklar sayesinde pazarda daha erken uyum sağlamanızda desteğe erişiminizde belirli yerler bulunmaktadır. Bu sponsorlarda 2 ayrı destek tipi bulunmaktadır. 

1- Melek Yatırımcılık
2- Projede ortak olmak isteyen yatırımcılar


- Melek yatırımcılık, adından da anlaşıldığı gibi size tüm desteği sağlarken sizden herhangi bir isteği arzusu olmamasıdır. 
- Projede yer almak isteyen yatırımcı fikrin hayatta başarılı olacağını inanmış ve aynı zamanda belirli oranda ortak olarak kendide kazanmak istemektedir. 

Bu yatırımlarda destek almadan önce 3'den fazla mülakat aşamalarından geçiyorsunuz. Aşama sonrasında kazandığınız taktirde maddiyatın dışında size mentorluk edecek kişilerin deneyimlerinden ve fikirlerinden yararlanmış oluyorsunuz. Bu sayede projenizde daha titiz bir çalışma ve pazarda daha farklı stratejik yollar deneyebiliyorsunuz. Yani kısacası iki yatırımcılık tipinde de sizin için çok önemli fırsat olacaktır. Tek yapmanız gereken projede birinin ortak olmasını isteyip istemediğinize karar vermeniz gerekmektedir :)

Girişimler Pazarda Nasıl Tanıtılması Gerekir?

Sektördeki tüm rakipleriniz hangi mecralarda kendisini ne şekilde tanıtıldığının tespitini yaparak planlama yapılması gerekiyor. Planlanma süreci sonrası aynı platformlardan kendi girişimin tanıtılması ve sizin rakiplerinizden ne farkınızın olduğunu anlatmanız gerekmektedir. Proje tanıtımda mutlaka kendi sektörünüzün olduğu platformlarda bilgi paylaşımı yapılması gerekmektedir

Rakip planlamaları dışında kendiniz site içerisinde içerikler oluşturulmalıdır. Bu içerikler sayesinde hangi kullanıcılara ulaşarak hitap edeceğinizi ve hangi imkanları sunarak fayda sağladığınızın paylaşımını yapmanız gerekir. Burayı çok fazla açmak gerekirse örneğin giyim üzerine E-ticaret siteniz bulunuyor. Sitenizde giyimle alakalı kombinler nasıl yapılması gerektiğini, hangi mevsinde hangi renkli ürünlerin tercih edildiğini ya da hangi model ürünlerin kimlere daha fazla yakıştığını bilgilendirmesi gerekiyor. Kendi sektörünüzle alakalı paylaşım yaptığınız taktirde başarı kısa bir süre sonra kendiliğinden adım adım gelmeye başlayacaktır.  Bunların dışında sosyal medya hesaplarınızda da aktif olarak sizden haberdar olmalarını sağlayabilirsiniz.


Bu yazımızda kısacası kendi projemizde hangi adımlarla ilerledik ve stratejik planlaması yaparken neler yaptığımızdan bahsettik diyebiliriz. Bu yazımız umarım sizin hayata yeni geçireceğiniz fikirlerde yararlı ve başarılı olmanızda inşallah iyi bir paylaşım olmuştur. Sonraki süreçlerde neler olabilir veya sizden gelen istek sorulara göre bu konuda bir sonraki yazımında paylaşım yaparak herkese yardımcı olmak isteriz. İnanıyorum ki güzel paylaşım olmuştur. Hepinize keyifli, mutlu ve başarılı bir hayat dilerim :)