Türkiye Global Anlamda E-ticaret Alışverişinde Yükseliyor | İndirim Kuponları

Türkiye Global Anlamda E-ticaret Alışverişinde Yükseliyor

Türkiye Global Anlamda E-ticaret Alışverişinde Yükseliyor

Ülkemizde oldukça popüler ödeme sistemi olan payu geçtiğimiz günlerde bir rapor paylaştı ve Türkiye’nin e-ticaret hacmini hizmet verdiği diğer ülkeler ile karşılaştırarak bir rapor yayınladı. 4 kıtadan 19 ülkenin e-ticaret verilerinin incelendiği “The Next Frontier: 2021 ve sonrasında ortaya çıkan e-ticaret liderleri için en çok umut vadeden pazarlar” raporu açıklandı. Geçtiğimiz yıl sizlere de çokça bahsettiğimiz E-ticaret sitelerinin ciro payları da bunun bir göstergesi olmuştu.

Rapora dair gerçekleştirilen toplantıda basın mensuplarıyla bir araya gelen iyzico-PayU CEO’su Barbaros Özbuğutu: “The Next Frontier raporunda Türkiye’nin %44’lük e-ticaret penetrasyonuyla gelişmekte olan pazarlar içerisindeki liderliğini net bir şekilde görebiliyoruz. Sıradaki hedef ise Amerika, İngiltere, Almanya gibi e-ticaret penetrasyonun %80’in üzerinde olduğu ülkeler arasında yer alabilmek.

Türkiye’de 83.4 milyon  nüfusun %92'sinden fazlası mobil cihaz kullanıyor. Ortalama bir kişi günde 7,5 saati online geçiriyor. 83.4 milyon nüfuslu ülkede 37 milyon kişi çevrimiçi alışveriş yapıyor. E-ticarette 2020’nin ilk 6 ayında 2019’un 6 ayına göre %64 artış oldu.

Kozmetik sektörü dikkat çekiyor

iyzico platformlarında tüketici harcamalarında önceki yıla göre en yüksek artışı sağlayan sektör %229 oranla güzellik ve kozmetik sektörü oldu. 2020'nin 2. çeyreğinde kaydedilen %392 oranındaki artış, altı EMEA pazarının en yükseği oldu. Güzellik ve kozmetik sektörüne yapılan harcamaların çevrim içi ortamda gerçekleşmesi ve %80 oranında artması bekleniyor. Açıklamasında bulundu.

Eğitim Harcamaları %28 Arttı

2020 yılında tüketiciler, PayU ve iyzico platformlarını kullanan eğitim perakendecilerinden 2019’a kıyasla %28 daha fazla harcama yaptı. Eğitim sektöründe 2020 yılındaki ortalama işlem değeri, 2019 yılındaki değerden 100 dolar daha yüksek oldu.