Tüketiciler İndirim Kuponu Kullanmayı Neden Tercih Ediyor?

Tüketiciler İndirim Kuponu Kullanmayı Neden Tercih Ediyor?

İndirim Kuponu Nedir?

İndirim kuponu, tüketicilere tek seferlik ya da belli sürelerde geçerli olacak indirimler sunmak için, özel olarak hazırlanmış kuponlardır. Bu kuponlar e-ticaret sitesi üzerinde, web sitelerinde veya mağazalarda sepet ya da ödeme aşamasında tüketicilere anında toplam tutar ya da belli ürünler üzerinde indirimler uygulanmasını sağlar.

İndirim Kuponunun Amacı Nedir?

  • Belirlenen sürelerde indirimler sunmak.
  • Müşterileri tekrar mağazalarından alışveriş yapmasını sağlamak
  • Ürünlere olan ilgiyi arttırmak
  • Tatil ve özel günlerde kampanya ve indirim yapmak.

İndirim Kuponları Tüketicilere Ne gibi Avantajlar Sağlıyor?

Mağazaların indirim kuponlarını ve diğer fırsatlarını takip etmek, satın almak istediğiniz ürünleri daha uygun fiyat almanızı sağlayabiliyor. Bir indirim kuponu olduğundan haberdar olup alışveriş yapmaya karar vermek yerine, yeni bir ürün satın almak istediğinizde mevcut indirim kuponlarını araştırıp bulmak çok daha cazip olmuş durumda. İhtiyacınız olan ürünleri daha uygun fiyatlara satın almanız için size sunulan fırsatları daha iyi değerlendirebilirsiniz. Yeni ürünler ve markalar denemek isteyen tüketiciler için de indirim kuponları iyi bir seçenek olabilir.

Özellikle büyük rekabetin yaşandığı internet mağazalarında her an indirim ve fırsatlarla karşılaşmak mümkün. Bedava kargo, ikincisi bedava, gibi müşteri çekmek için yapılan kampanyalar adeta tüketicinin başını döndürüyor. Hal böyle olunca tüketici de kendini bilgisayarın başında "en ucuzunu" nasıl alırım düşüncesiyle bulabiliyor. İşte, tüketiciyi bu karmaşık kampanya sisteminden kurtarmak ve gerçek indirim keyfini yaşatmak için birkaç yıldır internet mağazalarında uygulanan ve büyük rağbet gören İndirim Kuponları ve kodları hem tüketiciye hem de satıcıya büyük kolaylık sağlıyor.

İNDİRİM KUPONU KULLANMA ORANLARI

  • %84 Ayda bir kere veya daha fazla.
  • %74 Haftada bir kere veya daha fazla.
  • %50 Her gün %30 Haftada birkaç kere.
  • %23 Haftada bir kere.
  • %11 Ayda bir kereden az.

Mağazalar Neden İndirim Kuponu Veriyor?

İndirim kuponu gibi kampanyalardan faydalanmak mağazaların da lehine bir pazarlama yöntemi olarak karşımıza çıkıyor. Pek çok mağaza satışların düşük olduğu dönemlerde ve durgun sezonlarda indirim kuponları sunarak satışları artırmayı hedeflerken, çoğu mağaza yeni ürünlerini tanıtmak, yeni müşterileri mağazaya çekmek ve mevcut müşteriyi elinde tutabilmek için bu tür yöntemlere başvuruyor. İndirim kuponlarının büyük çoğunluğu bir üyelik sistemine dayalı olduğu için müşterilerin iletişim bilgilerine erişmek ve gelecekteki kampanyalardan müşterileri haberdar etmek için de bir araç olarak kullanılabiliyor.

Etiket İndirimiyle İndirim Kuponu Arasında Ne Fark Var?

Mağazaların etiket üzerinden indirim yapmak yerine indirim kuponu vermeyi tercih etmesinin de çeşitli sebepleri var. Öncelikle, yalnızca belli bir süre geçerli olan indirim kuponları, tüketiciye kendini daha iyi hissettiriyor. Çünkü indirim kuponu kullanan tüketici çok daha nadir bulunan bir fırsatı yakaladığını düşünerek, yaptığı alışverişten daha memnun ayrılıyor. Dolayısıyla, etiket üzerinden yapılan indirimlerin yarattığı etkiyle indirim kuponu uygulandıktan sonra indirimli fiyatı görmek arasında çok ince bir fark var. Süre kısıtlaması olan bir indirim kodu zamanında değerlendirerek kullanan tüketici yaptığı alışverişten daha çok haz alıyor.