İndirim kuponu, müşterilerin belirli bir teklifi kullanmak için ödeme işlemi sırasında girdiği kodlardır. İster e-posta listenizdeki herkes ister yeni aboneler veya belirli müşteriler gibi belirli bir segment olsun, doğru kişilere indirim sunmanın denenmiş ve gerçek bir yoludur. İnternet sitelerinden ikna olmuş müşteriyi satışa yönelik olarak sitenizi ziyaret etmesinde en büyük etkenlerden bir tanesidir.

İndirim kodlarını kullanmak, pazarlama çabalarınızın başarısını izlemenize de yardımcı olabilir. Birden çok kampanya yürütüyorsanız, her biri için ayrı bir indirim kodu oluşturmak satışlar üzerindeki göreceli etkiyi görmeyi kolaylaştırabilir.

Eylül 2019'da, daha önce uygulanmış bir indirim ile Shopify'a göz atmaya başlayan ABD müşterilerinin, indirim yapmadan sipariş verme olasılığı 1.8 kat daha fazlaydı ve bir indirim koduna kıyasla otomatik indirim ile 25 saniye daha hızlı satın alma işlemi gerçekleştirdi.

Eticaret Siteleri Neden Kupon Kodu Kullanmalı?

Ayrıca, alışveriş sepetlerine zaten bir indirim uygulandığında, müşterilerin indirim kodunu aramak için ödeme yapmasına gerek kalmaz veya gönderdiğiniz kodu bulamadıklarından size e-posta gönderir. Tüm bunlar müşterileriniz için daha sorunsuz bir deneyim ve potansiyel olarak daha yüksek dönüşüm oranları sağlar.

Unutulmaması gereken bir diğer husus ise müşteri sadakatini, edinimini ve dönüşümlerini artırmak için satışları, teklifleri, indirimleri ve fırsatları kullanmanın yüzlerce yolu vardır. İndirim kuponları da bu etkenlerden sadece bir tanesidir. İndirim kuponu yayınlayacak firmanın öncelikle kullanıcısını mağdur etmeyecek satıcılar ve ürünlere sahip olması gerekmektedir. Ayrıca hatalı indirim kuponları geri dönüşlerde büyük sorunlar yaratabilmekte.