Banka Kampanyalarının Online Alışverişe Etkisi

Banka Kampanyalarının Online Alışverişe Etkisi

Teknolojinin ticaret hayatta kullanılmasıyla alıcı ve satıcı arasında direk iletişim başlatılmış, sonuçta ise ticarette aracılık yapan firmalar aradan kaybolmaya başlamıştır. Ticaretin sanal ortama taşınmasıyla oluşan elektronik ticaret (e-ticaret) sayesinde dünyanın herhangi bir yerindeki alıcı ve satıcılar aracı kullanmadan görüşebilmektedir.

İnternet üzerinden bilgi ve para çok hızlı yayılmaktadır. Şube bankacılığı yerini alan telefon bankacılığından sonra bankalar internet bankacılığı alanında birbirleriyle yarışmaya başlamışlardır. Rekabet yapısı içerisinde bilişim teknolojileri, bankaların kullanmış olduğu önemli rekabet araçlarından birisidir. İnternetin işletmecilik anlayışını ve biçimini kökten değiştirmeye başlamasıyla birlikte bankaların da kullanmış olduğu pazarlama ve satış yöntemleri bu süreç içerisinde değişim göstermiştir. Teknolojinin yakın takipçisi konumunda olan bankalar; hız, zaman ve maliyetin önem kazandığı günümüzde, internet bankacılığı ile en yüksek faydayı sağlamayı planlamaktadırlar. Bunu da maksimum müşteri memnuniyeti ile yerine getirmeyi hedeflemektedirler.

Bankaların kredi kartı pazarında uyguladıkları müşteri ilişkileri yönetimi stratejilerinin müşteri sadakatine etkisini değerlendirmek üzerine yaptıkları çalışmalarda, tüketicileri kredi kartı kullanmaya teşvik eden unsurların başında, kredi kartlarının alışverişi taksitlendirme imkânı sağlaması bulgusuna ulaşmışlardır.

banka kampanyalarının online alışverişte etkisi

Tüketicinin Banka Kampanyaları Alışverişte Kullanma Nedenleri

  • Alışverişlerde kart kullanıldığı zaman puan toplama sisteminin olması.
  • Asistan hizmetlerinin olması Kartlarda ekstra limit yükseltme olması.
  • Teknolojik alt yapılarının yüksek olması.
  • Öğrenciler için bazı kolaylık sağlayan seçenekler sunması.

Banka kampanyaları ile müşteriyi  online  alışverişlerde  kart kullanmaya yönlendiren bankaların yapılan araştırmaya göre müşteri, kart kullanım  oranları %84,1’dir.

Bireysel bankacılık hizmetleri yönünde çalışan bankalar, uyguladıkları ödül, puan sistemleriyle ve müşteriye ulaştıkları farklı dağıtım noktalarıyla karlılıklarını ve sadık müşteri profilini, kredi kartı sahiplik oranını arttırarak, müşterilerin aktif kart kullanıcısı haline getirirler. Tüketicileri aktif kart kullanıcısı haline getirmek için, sadece müşteri alışverişlerinde uygulanan taksit miktarını arttırarak kart ve kampanya kullanımını cazip hale getirmişlerdir. Müşteri kitlelerine yönelik kart özelliklerine sahip kartlar sunulmuş bunu yaparken teknolojik altyapıyı iyi oluşturmuş ve banka içi CRM araçlarını iyi kullanarak, en iyi ve en karlı müşteri kitlesinin seçilmesi ile aktif kart kullanıcı kitlesi belirlemişlerdir.

Her aile ve bireyin bütçesine uygun kampanyalarla kendilerini müşteri ve tüketicilerine, online alışveriş üzerindeki önemli etkilerinin olduklarını kanıtlamış gözüküyorlar.